25 februari 2010

Money

I och med att jag inte jobbar så har jag långt ifrån överflödigt med pengar. Ska bara flika in att jag alltid har hatat att prata om pengar men nu måste jag lära mig.
Jag lever på studiebidrag och min mamma. Min mamma köper alltså massa kläder och smycken till sig själv som hon efter 2 mån tröttnar på och ger till mig. Alltså har jag t.ex. inte köpt ett par byxor till mig själv på över 2 år. Och ja jag har växt och använt jeans mycket under den tiden. Trots detta så har jag ca 4-5 par snygga oslitna jeans i min garderob med BRA kvalitét! Helt tack vare min mamma:)
Och det är jag ytterst tacksam för.

Men nu när studenten närmar sig försvinner pengarna fort...
bal, studentfest, studentmössa, balutstyrsel, studentklänning m.m. Sedan har jag väl ca 4 stycken att köpa studentpresenter till också.
Nu har ju jag iof kommit undan relativt billigt när det gäller kläderna men ändå.
Jag ska köpa converse och jag har köpt balskor. Så ja, mycket pengar kommer man ju inte ha i vår.
Därför har jag nu bestämt mig för att spara lite mer men också se till att ha koll på vart pengarna tar vägen. Finns säkert en massa onödiga utgifter som skulle kunna reduceras illa kvickt!

Jag har ju redan börjat spara...alla mina pund och alla pengar från i julas ligger i en låda hemma hos KG. För jag verkar inte kunna spara pengar på ett konto. Eller ja, jag ska nog sätta in dom men än så länge ligger dom i lådan, orörda!

Men t.ex.imorgon när studiebidraget kommer så ska 500 sparas och efter att jag har betalat räkningar m.m. så kommer jag att ha ca 300 kr att röra mig med denna månaden. Det vet jag att jag klarar!

SÅ, nu känns det skönare. Att liksom ha det nerskrivet.

:D

2 kommentarer:

  1. Ja, det var lite läskigt måste jag säga... kändes som om det hände på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Usch va jag ogillar pengar :(

    SvaraRadera