17 april 2010

Lördag

Jag börjar mer och mer tycka mindre om lördagar. De känns lite mytomaniska dom dagarna. Typ "åh vad skönt med helg, kan sova ut OCH gå och lägga mig sent" men egentligen " imorgon är det söndag och jag kommer vakna sent pga lördagen och inse att jag måste både plugga, städa och träna"
Sådär då har jag sabbat lördagar för folket också!:P

Igår var en lång och till en början dyster dag. Kunde inte sova ut på grund av jobbiga drömmar och högljudd familj.(Drömde att jag gick på balen och väl där inser att jag har glömt min klänning, haha)
Skulle ha matteprov så jag gick till skolan för att få frisk luft och sedan köpte jag gott kaffe för att vara pigg.
Provet har jag ingen aning om hur det gick, vissa uppgifter klarade jag inte alls och vissa tror jag att jag fått en del VG-poäng på!

Efter det spelade vi in vår vattenfilm som jag verkligen tror kan bli bra!:)
Sedan gick jag och Sofia och tog en kort fika på Brogyllen innan jag gick hem och hämtade solglasögon och Yngve&Sture och gick till Vasaparken för att mysa med killarna. Yngve och Sture blev mycket uppskattat sällskap och fick en hel del kärlek och uppmärksamhet. De ska absolut få hänga med fler gånger!

Sedan fick jag och KG bege oss hem till mig i Frölunda och äta god kycklingmiddag tillsammans med pappa och Leon. Sedan var det, äntligen, dags för mer övningskörning. Skitnervös var jag innan, men tror det var bra för det gick bättre än någonsin:P
Körde länge och långt. Bland annat på 90-väg för första gången och jag fick även starta i backe och backa runt hörn i backe. Det ni!!

Efter att ha chillat kvar hemma en stund efter körningen så åkte vi in till stan, KG till Julle och jag till Amanda.
Hade supermysigt hos Amanda med familj, åt godis och kollade på film:)

Idag ska jag och KG bara gå på bio och sen hem och mysa. Vi båda är rätt sega och trötta och kommer ha en del i skolan i veckan så det är lika bra att slappa!

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar