7 april 2010

Hejsan!

Just nu sitter jag inomhus, trots det fina vädret, och pluggar! Eller ja, gör ett försök till att plugga. Jag fick skrivet några ynka meningar på mitt arbete om Hundar till historian och räknat några alldeles för enkla mattetal. Så fort talen blev en godtagbar nivå tog det stopp. Problemet är inte att jag inte fattar, problemet är att jag inte kommer ihåg! Hur dumt och orättvist är inte det?:(

Igår blev det mys med tacos, Jurassic Park och James Camerons Alien. Man blev lite trött på stora arga varelser med bebisar i ägg efter ett tag men Jurassic Park älskar jag. Helt otroligt hur bra de har lyckats animera och "bygga" dinosaurierna. De ser riktigt verkliga ut. Och då är ändå filmen gjort någon gång i början av 90-talet!

Idag är det som sagt fint väder och jag har trots att det inte är såå varmt tagit på mig shorts och linne för dagen. Kanske inte för hela dagen men iallafall för de varmaste och soligaste timmarna på dagen. Jag vill ju verkligen ha fint väder och framför allt lite finare väder!! Är så trött på att frysa nu. Vi har gjort det för jävla länge...
Och orättvist är det för alla åker utomlands till varmare ställen. Sofia är t.ex. i Spanien just nu.
Och Bella ska åka till Grekland, och den andra Sofia ska till Spanien i sommar och KG och hans kompisar skulle åka någonstans varmt efter studenten.
Men jag då? Ja självklart vill jag åka men vem ska jag åka med? Jag börjar seriöst fundera på att åka själv.
Men en hel vecka själv i typ Egypten känns inte som en hit..


Åka tillbaka till Parga i Grekland hade varit helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar