15 april 2010

Ledig dag

Åh idag denna torsdag fick jag ledigt. Inställda lektioner m.m. Torsdagar brukar ju annars vara min längsta dag i skolan, och jobbigaste med mycket pluggämnen. Så det gör det extra skönt och lyxigt!
Trots detta väcktes jag för tidigt, typ vid åtta. Nej jag sov inte hemma men ändå var det något/någon som lyckades väcka mig ur min skönhetssömn.

Mysigt ändå för bredvid mig låg det en väldans gosig KG:) Det blev sen frukost med ett avsnitt av "Universe"
Efter detta gick vi upp till Slätta Damm och sprang/gick 5 varv. Så det blev ca 6km. Gud så möra vi blev i kroppen av det. Men det var perfekt väder att springa i, solsken och lite blåsigt. Det är så himla fint uppe vid Slätta damm också så det var en riktig fröjd att springa runt där.

När vi kom hem duschade vi och KG gjorde godaste lunchen på länge! Thsaikycklinggryta eller nåt liknande med ris till. Hur gott som helst var det. Men efter att ha sprungit och ätit en massa god mat så känner jag mig lagom trött.
Det värsta är också att jag måste sätta mig ner och plugga mer matte. Provet är imorgon och jag behöver allt repetera lite till. Jag kan det mesta men repetera behöver jag ändå göra så att det verkligen sitter imorgon.
För att vara i rätt sinnesstämning till provet så ska jag lyxa till morgonen med gott kaffe och sånt:)

Nu ska jag då alltså bege mig mot mattens land...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar