28 februari 2012

Som Hanna lärt mig

Ja nu sitter jag här igen på kvällen. Dock denna gång utan någon fin Bella att krypa ner bredvid i sängen efteråt.

Ja den här dagen har varit sjuk. Inte galen eller så, bara sjuk. Började riktigt dåligt.

Jag somnade väl runt tolv igår eller nåt, inte speciellt sent med andra ord. Men imorse vaknade jag inte av NÅT typ. Bella kunde klättra över mig ur sängen och klä på sig å äta frukost o allt utan att jag ens vaknade till lite grann. Fick en chock när jag väl vaknade av att Julia ringde. Jag skulle ju passa hennes Zolo idag.
09:35 ringde hon, då låg jag i sängen. Hon skulle vara inne på jobbet senast tio i. Jag tog mig från sängen till Cosmopol på 15 min. Vet inte hur jag lyckades men så var det.
Skämdes så fruktansvärt över att jag försov mig. Hatar verkligen sånt.

Men så gick vi hem Zolo och jag åt. Jag åt frukost och insåg att jävlar vilken huvudvärk jag hade. Kände mig dessutom bakis typ, eller som när man vaknar dagen efter och fortfarande är lite full.
Och huvudvärken släppte inte vad jag än gjorde. Jag åt, drack, tog en tablett, försökte sova.

Till slut somnade jag vid fem någon gång och gud vad skönt det var. Förr gillade jag inte alls att sova på dagen men fyy vad skönt det var. Ska börja göra det dom dagar jag ändå bara går hemma och surar på livet.
Sömn har alltid varit underskattat utav mig men det ska det bli ändring på!

Tror detta även var ett tecken på att jag är rätt utmattad. Jag måste lära mig att säga/tacka nej och inte ta på mig så jävla mycket. Det är lätt att jag gör det. Typ som att jag jämt ställer upp för alla möjliga att passa deras hundar och sånt. Lätt hänt med tanke på att jag älskar dom små vargarna.
Fick höra av en jag känner (vars hund jag passade ett tag) som också är samtalsterapeut att jag är så rädd för att säga nej och att jag alltid ber om ursäkt när jag inte kan ställa upp. Att min tid inte är lika viktig som deras i mina ögon. Tror det är ganska sant.

En kul grej är iallafall att jag antagligen får fasta tider på Siba till sommaren och att jag numera finns med på vikariepoolen för Linne och Majorna :)
Så det känns bra med tanke på min ångest för jobb och ekonomi!

Kvinnan jag älskar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar