21 februari 2012

Anna Mc Manus

Tusen gånger om tack till Angelica som orkade följa med mig till doktorn idag. Tog med henne in till doktorn också, kändes bäst så.

Doktorn var inte alls bra. Har varit hos henne förr för annat men denna gången var hon värdelös. Hon kollade snett på Angelica, trodde mig inte, nervärderade allt jag sa om mitt mående och till slut frågade hon även, mycket otrevligt, varför "kompisen" satt med där inne.
Då var det tur att Angelica var såpass tuff som hon är så hon började tala om varför hon var med och att hon var orolig för mig.
Först då blev dumma doktorn mer vettig och kom med förslag på hur jag skulle gå till väga.
Hon skulle ta kontakt med psykologen på vårdcentralen som i sin tur skulle hitta någon jag kan gå och prata med.
Fick även recept utskrivet på Atarax. Ett slags lugnande så att jag kan slappna av och sova på kvällarna. Och som jag kan ta när jag får riktigt illa panikattacker.
Så nu vet jag det. Får verkligen hoppas att allt detta kommer hjälpa. Vore himla skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar