18 augusti 2012

One week to go

Tjenare tjenare!

Asså fatta att det är en enda ynka vecka kvar tills att jag ska springa mitt första riktiga lopp. Sprang gbg-varvet när jag var liten annars så ingenting. Inte tävlat speciellt mycket eller seriöst alls faktiskt.
Har inte tänkt på det som något särskilt stort eller speciellt, vilket det heller kanske inte är med tanke på att det bara är en mil, men nu börjar jag ändå känna nåt inför det.
Träningen är igång, men den är inte som jag vill ha den. Inte sprungit längre än 5km en enda gång hittills. Ska försöka mig på åttan i Skatås någon dag i nästa vecka.
Sen måste jag vila också inför loppet...

Idag blev en bra dag iallafall!
Kortpasset i bistron flöt på snabbt med lagom mycket kunder och hets. Sen kom min så kallade fru, Angelica, och mötte mig på jobbet för att vi ihop skulle gå till Chili och dreggla över alla fina grejer. Men dom hade stängt så det blev Coop, Elgiganten och Huveröds i stället.
Vi fyndade kökshanddukar med hundar på och inne på Huveröds köpte jag halsband och leksak till Nisse och Angelica köpte sele till Alva.

Sen åkte vi hem till mig och planerade hur jag borde ha det hemma i mitt lilla bo. Det känns inte så mysigt som jag vill ha det ännu. Så jag behöver en kista, en fåtölj, kanske en golvlampa, en fäll och den där förbannade TVn...haha!

Sen skildes vi åt på vägen mot Frölunda och jag gick på middag hos pappa, Ann och Leon. Fick viltfärsbiffar och vin, rabarberpaj och kaffe och godis. Lyx!

Efter det åkte jag hem till grabbsen och vi har nu duschat efter en löprunda på 3,5. Japp, Nisse var med och detta var hans andra löprunda. Han älskar det!

Ja ja vi hörs imorgon. Antagligen när jag sitter på bussen på väg till Ikea...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar