11 november 2010

11/11 2010

God dagens!

Sitter och njuter av synen av våran nyköpta soffa (billig också)! Jättefin och framför allt väldigt skön att sitta och ligga i. Där kan jag lova att jag kommer somna många gånger framför tvn!
Igår åkte vi ju till Ikea mest för att kolla på alla möbler vi behövde. Soffa visste vi redan vilken typ vi ville ha. Men vi kollade upp lite annat också. Soffan vi ville ha skulle kosta oss 6000kr totalt.

Men vi gick till fyndhörnan efter att ha gått igenom hela varuhuset, för att kolla iaf. Och där står precis den soffan vi ville ha. Dock utan klädsel, men det hade vi ändå tänkt köpa ny. Den hade sänkts i pris med 38% plus att jag har 15% rabatt. Sedan så blev vi tvungna att betala för hemkörning (men det var det värt).
Det hela kalaset gick på 4200 ungefär..MED hemkörningen. Så vi tjänade big time på detta.
Gissa om vi blev glada. Så efter mycket slit och bärande igår har vi nu vår egen fina soffa här i vardagsrummet :)

Idag ska gå lite ärenden och sen ska jag laga älglasagne med älgfärsen vi fått av Oscar! Sedan när KG kommit hem så ska vi åka till Vasa och hämta min syster och Yngve & Sture:) riktigt mysigt ska vi ha det ikväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar