29 november 2009

Helgen

Först tänkte jag skriva att detta hade varit en mycket fartfylld helg...men då skulle jag nog ljuga ganska rejält!
I fredags så fyllde Agneta (Christoffers mamma) år och det blev kalas här i huset. Hon och jag stod och lagade mat i 2 timmar och det blev utsökt mat till både huvudrätt och efterrätt. Men så mycket ätande blev det inte för allas del för nu när KGs kusin var med så skulle han äntligen få sin nya dator ihopsatt! Som han har längtat min kille:)
Så efter några timmars meckande så stod den där, ny och fin men utan internet:(
Det gick inte att lösa under kvällen men dagen efter funkade det...ni skulle se lyckan hos min KG..:)

Vi kom i säng ganska sent då gästerna valde att stanna länge...
Men vi tog allt en rejäl sovmorgon dagen efter och myste i sängen jag och KG:) Sedan blev det frukost framför Futurama ofc! Det blir det typ varje helgmorgon nu för tiden.
Efter att jag tröttnat på att sida vid datorn med KG så gick jag ner till Agneta som satt och pysslade med sina kort som hon gör själv. Hon satt där i ett hav av färgglada papper, glitter stämplar och färgpennor:) Hon tyckte att jag också skulle pröva på och jag lyckades göra fyra fina kort. Får visa bild någon dag.

Senare på eftermiddagen (efter en fika med tårta och kaffe) så åkte jag och KG till Liseberg för att titta på när min fina Emma Törnkvist uppträde med konståkningen. Åh så fina dem var och så otroligt duktiga! Men min stackars Emma var sjuk och mådde inte bra:(<3

Efter det tänkte vi kolla runt lite på Liseberg men det var ingen idé för det var knökat med folk! Så vi tog spårvagnen hem till KG igen istället. Väl där träffade vi lilla Noah en stund och sedan kom VG och gjorde oss sällskap. Eller ja..han och KG satt och spelade Tibia medans jag satt och kollade klart på säsong 2 av Gossip Girl:P
Vi tre åt iaf middag ihop och kollade på Robinson.
Go Johan!!

Idag tog vi oss också en rejäl sovmorgon och slappade. Jag fick gjort fler kort och räknade matte (det gjorde jag förresten på lördag morgon också) medans vi fikade på kaffe och pepparkakor:) Nu har vi nyss kommit hem ifrån en sväng på IKEA.
Jag fick köpt inslagningspapper, burkar, doftljus, godis och chips:) Plus att jag fick en mjukglass! Mumma!

Nu ska jag spela Tibia som jag lovat min man och sedan kommer min familj och hämtar mig:)

bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar