14 oktober 2011

Åh Jag saknar att vara filmnörd

Jag har insett att jag har en grej för Amerikanska presidenter. Asså inte en sån grej, men nånting är det. För så fort jag har läst eller hört något om dom (ja alltså kanske inte dom senaste, men fram till Kennedy iallafall) så fastnar det. Och när vi har spelat MIG så har jag haft rätt på nästan alla frågor som har med amerikanska presidenter att göra. Jag blir själv chockad.

Men min favorit genom tiderna är ändå Abraham Lincoln. Helt klart bästa. Varit grymt fascinerad av honom men inte riktigt läst så mycket. Men under 2012 så kommer det ut en film om honom! Där dessutom en hel del bra skådisar är med.

Daniel Day-Lewis ska spela Abraham





















Sedan ska Josef Gordon Levitt (Inception) spela hans son





















Och Tommy Lee Jones ska spela Thaddeus Stevens, en amerikansk politiker från samma tid





















Men allt detta dröjer tills december 2012 :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar