21 oktober 2010

Tristheter

Ja det är verkligen mycket tristheter runt omkring mina vänner och bekanta just nu.
Mycket sorgsna situationer och många tårar. Det får mig att må dåligt. Jag menar vem tycker inte att det är fruktansvärt tråkigt när nära mår dåligt? Det får mig även att börja oroa mig för att det ska hända mig något trist nu. Men antagligen inte. Jag ska väl kunna ta hand om dom andra istället.

Varför känns det också som att allt sånt här händer på hösten? Eller ja kanske inte allt men mycket tråkigheter inträffar ofta på hösten. Jag minns själv att jag många gånger på hösten haft det tufft och ledsamt.
Får hösten folk att gå ner sig så totalt? Så mycket att folk bestämmer sig för att våga såra andra i deras omgivning. Både bekanta, men också de allra närmaste och käraste. Hemska tanke.
Jag hoppas att det bara känns som att det är på hösten allt händer. Det skulle vara väldigt tragiskt om hösten annars hade en sån fruktansvärd påverkan på folk.

Själv längtar jag till julen. För då vänder sig folk till familjen och blir ordentligt ompysslade. Även vi som flyttat hemifrån får komma hem till mamma och pappa och bli som småbarn igen.
Egentligen tycker jag att jul är lite överdrivet men det funkar ju iallafall. Folk är extra snälla och tar hand om varandra lite extra just då.
Tur då att julen kommer efter hösten.

Det har tydligen snöat idag. Facebook statusarna är många om just fenomenet snö idag. Men jag själv har inte sett skymten utav snö.

2 kommentarer:

  1. Alla blir depp och knäppa på hösten! Du kanske kan hålla huvudet uppe eftersom att du ska till Paris och har nått kul att se fram emot. Försök hjälpa dina nära om det går :)

    SvaraRadera