19 oktober 2010

Ångest

Ja några kilo uns av ångest drar över mig. Har fortfarande inte fått jobba och jag börjar bli riktigt rastlös och orolig för hur min lön kommer se ut nästa månad. Så ja, ångest!
Får hoppas på att jag får jobba torsdag och fredag iallafall.

Lördag är det ju högskoleprovet och jag har inte lyckats plugga så mycket. Men imorgon ska jag sitta med gamla prov och en kopp kaffe hela dagen. Jag MÅSTE, det är ju bara för min egen skull jag ska göra det. And I need it! Det som är skönt är ju att det är över efter en dag. Det är inte en hel vecka av prov och inlämningar.

För några veckor sen så sökte jag en kurs som börjar i Januari. Den ingår i Statsvetarprogrammet som jag vill läsa nästa höst. Eller ja jag ville läst det nu, men kom inte in. Men kämpa på!

Har tänkt att jag ska söka något nytt jobb också. Visst jag älskar att jobba på Ikea, men till vardags behöver jag  ett jobb som jag kan komma hem ifrån innan kl 10 på kvällen. Och som är lite enklare att ta sig hem ifrån.
Men på helgerna är det fortfarande det perfekta jobbet. Jag tänkte att jag skulle kolla med dom på Bokia på järntorget. Vore ju supermysigt att jobba i en bokaffär!

Allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar