9 december 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Jag skulle skrivit om detta igår men jag var så trött att jag somnade i soffan ganska tidigt.

Ja mina föräldrar är först och främst skilda så man kan säga att jag har fyra föräldrar. Och haft det sedan jag var 3 och 6 år gammal. Men jag koncentrerar mig på mina två biologiska föräldrar idag, haha!

Min mamma heter Lena och är född och uppvuxen i Mölnlycke i Göteborg. Hon har under sin skolgång varit ungefär som jag. Klarat sig bra i skolan med relativt bra betyg och sedan jobbat ett tag innan hon började plugga igen. Hon har läst Personalvetarutbildningen, något som jag har tänkt söka till hösten. Äpplet faller inte långt från trädet!
Hon jobbar idag på Göteborgs Operan som administrativ körchef. Hon har mig och min lillasyster sombarn och är gift med Magnus. Min mamma är en väldigt omtänksam och generös människa, däremot en väldans tidsoptimist. Vilket gör att hon alltid är ute i sista sekund med allting.
Hon är väldigt modemedveten och klär sig betydligt bättre än mig. Lagar mat är hon en gudinna på också!
Och i övrigt så är hon och jag väldigt lika när det kommer till personlighet :)


Min pappa heter David Mc Manus och är den coolaste mannen jag vet. Han är inte rädd för vad andra tycker, det minsta, och bjuder gärna på många skratt. Både barn som vuxna kan uppskatta honom och hans humor.
Han är född på Irland (därav namnet) och uppvuxen i England. Han har inte pluggat sig till det yrket han har idag utan efter "gymnasiet" började han som lärling hos en elektriker och det är ungefär vad han sysslar med idag på Astra Zeneca.
Han har mig och min lillebror som barn och är gift med Ann. Tack vare Ann har han också en bonusson Oscar.
Pappa är en människa som alla kan tycka om och umgås med.
Vi är inte alla gånger så himla lika i personlighet, men desto mer lika till utseendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar