7 december 2010

Dag 02 – Min första kärlek

Ja nu ska jag fortsätta på den där listan jag blev ombedd att genomgå från Hanna :)

Jag vet inte riktigt vad som räknas som min första kärlek. Riktig kärlek enligt mig är ju inte förrens man kan spendera tid ihop, visa att man tycker om varandra utan problem och tala om det för andra.

De första jag var kär i var det inte så med. Antingen vågade vi inte erkänna för varandra eller som i det ena, han vågade inte tala om för omvärlden att han tyckte om mig.
Det var inte så trist till en början, snarare spännande hemligt. Vi kunde ha vilken kontakt vi ville och säga vad vi ville vid vilken tidpunkt vi ville utan att folk kom med sina tips och "regler".
Men det slutade ju inte väl, i och med att människan var för feg och jag inte orkade vänta mer.

Men min första kärlek om man ska se det enkelt var en kille som idag är min allra närmsta killkompis. Det hände aldrig riktigt något mellan oss men det fanns där och det visste vi båda. Vi var bara alldeles för fega!
Jag tyckte då att han stämde exakt in på min drömkille, så som han skulle se ut och allt. Så är han dessutom britt och det tyckte jag var grädden på moset! Idag är jag dock underbart glad att vi är så nära vänner. Om vi gått längre kanske det kunde sabbat vår vänskap. Gud förbjude!
Lukas!

Men min stora kärlek är nog ändå Christoffer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar