13 april 2012

Fredag den 13e

Idag, denna otursdag, är det exakt ett år sedan jag avlivade min katt Sushi. Eller ja inte jag utan veterinären gjorde det. Men det var jag, som enda medlem ur min familj, som gick dit med honom och gick därifrån utan honom. Han lär väl spöka idag genom att gå över gatan (han var helt svart) denna fredag den 13e.

Blev ledsen nyss, när jag kom på att det idag var ett år sedan. Exakt. Och jag bara chansade när jag skulle kolla efter vilket datum det egentligen var. Fina Kajsa var med mig den dagen som stöd. Trodde inte det skulle vara så jobbigt som det var.
Vi tröstade oss med att åka till hunddagis. Jag skulle stänga vet jag. Myste med Thea och Nelson, mina favoriter. KG var med och stängde den dagen också.
Kajsa somnade i soffan och blev senare väckt med en puss av Nelson.

Oj vad mycket jag kom ihåg av den dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar