28 december 2009

HundHundHund

Ja hundar är det enda jag tänker på och förundras av! Så fort jag ser en hund blir jag förlamad och kan inte titta eller prata om annat. Det blir bara värre för varje dag som går. Jag kan snart inte vänta med att skaffa hund längre...
Och jag saknar Roxy, Zoie, Oliver, Chester och Zack<3
Nu ska jag iof få börja gå ut med min grannes hundar; Jack Russel'n Sture och taxen Yngve:) gud så kul vi ska ha!:D

Också har jag kontaktat ett "företag" som heter Hund i Centrum som har valpkurser, utbildningar och går ut med hundar under dagarna. Jag kollade med dem om de kanske hade jobb eller behövde hjälp. Fick svar igår och eftersom att de var relativt nya så behövde de inte så mycket hjälp just nu, men den ansvarige som svarade mig ville jättegärna träffa mig ifall de behövde hjälp någon gång i framtiden. PLUS att jag skulle få vara med under kurserna med hundarna för att hjälpa till men även för att lära mig inför framtiden...gissa om jag blir glad!:D

Så nu känns det allt bra lockande att föralltid jobba med djur/hundar..menmen vi får se:)

Och dessutom har jag nu äntligen bestämt mig för vad för hund jag vill ha i framtiden. Det har ju varit så många alternativ för min del, som; Beagle, Golden, La Gotto, Basenji m.m. Allt möjligt helt enkelt. Men på senaste tiden har jag dragits mer till lite större ganska vanliga hundar. Och en fin svart labradortjej känns som den perfekta hunden för mig:) Har redan börjat fundera på namn haha!
Sedan har jag ju lovat KG att vi först ska skaffa våran lilla strävhåriga Tax Tosse, så labradoren får vänta lite.








Jag dör...en liten Wilma kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar