23 juli 2012

Heldag söndag

Just nu sitter jag och KG å äter ägg o bacon till frukost. Rätt trötta å sega.
Kanske är på ett sätt bra att vi åker hem till götet idag.

Igår hade vi en riktigt bra dag här i Stockholm.
Vi gick upp runt elva, duschade, klädde på oss och tog tuben in till stan. Åt frukost på ett litet fik nära Stureplan och vandrade sedan nedåt och fram till Urban Outfiters. Där inne hängde vi i nästan en timme och kom därifrån med t-shirts, läppglans och en tjocktröja till KG.

Därefter åkte vi till Skansen och tittade på alla fina svenska djuren :)
Björn, lo, varg, utter, berguv, järv och annat. Jag ville ju så gärna ta med björnen och uttern hem. Men KG sa nej :(
Vi fikade där en sväng också, kladdkaka och kaffe.
Sen tog vi Djurgårdsfärjan över till Slussen, mötte Julle & Emma och gick o käkade på Vapiano. Jag var nöjd med maten och vinet men lite knepigt koncept måste jag säga.

När vi var proppmätta av all Italiensk mat och hade betalat så traskade vi över bron och upp till ett café som hette Tully's. Bra kaffe. Vi satt på utsidan av gatan, drack kaffe och pratade om allt möjligt.
Efter ett tag kommer en kille förbi som Julle känner och han drar med oss på amatör standup på Folkungagatan.
Riktigt rolig spontangrej!
Men KG och jag var trötta efter en lång dag så vi åkte hem strax efter nio och låg på soffan å kollade film istälöet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar