12 januari 2012

Dödsskräck?

Jag har nu två nätter irad drömt extremt verkliga och hemska drömmar. Jag vet ju att om jag ligger med huvudet vänt mot den vägg som är närmast mig när jag ska sova så drömmer jag mardrömmar. Så har det varit sen jag var tre, alltså så länge jag kan minnas. Men jag har ju undvikt det som vanligt så det måste vara något annat. Skräck eller stress för nåt!

I förrgår natt drömde jag att två killar som jobbar på logistik på Ikea höll mig, en till från restaurangen och en kvinna från logistik, gisslan. Från början för att se reaktionerna från andra men sedan för att få ut pengar. Dom höll oss fågna i ett lagerutrymme inne i coop-huset med fönster mot Ikea.
De andra två i gisslan bestämde att vi skulle ta oss ut bakvägen som inte var låst. Men killarna kunde ju se dörren så vi skulle få springa fort som fan. Och ja dom hade skjutvapen så skjuta efter oss gjorde de ju. Vi sprang (jag längst bak) och jag vet att jag hinner ut på en trappa men sen på nåt sätt hamnar jag där inne igen och sen vaknade jag anfådd och livrädd.

Inatt drömde jag att jag och ett gäng som hade varit och druckit några glas någonstans stod på järntorget och väntade på vagnen. Efter ett tag börjar två av killarna gräla om nåt obetydligt och det känns inte speciellt allvarligt. Men sen började dom slåss. Och dom tog i så att ingen kunde kolla. Det var på gränsen till övernaturligt. Också kom ambulanserna men det var redan försent. Vaknade med panik i mitt bröst.

1 kommentar:

  1. usch det är jobbigt att drömma mardrömmar babe, men inte farligt!! hoppas inte det fortsätter <3

    SvaraRadera