21 september 2010

Sorgens tid

Är precis vad det är nu såhär efter valet. Både för att högern fick fler röster men också att vi har rasister i riksdagen. Jag går runt med ett ständigt ont i magen för detta. Men vi får se hur det ser ut imorgon. När förtidsrösterna kommer, bland annat min röst och min sambos!

Har iallafall gått med i ung vänster för att visa mitt stöd och för att kämpa inför nästa val. Då jävlar!
Och om ni inte hade hört det så är jag Lars Ohlys efterträdares efterträdare!

Igår var jag iallfall ute hos Bella större delen av dagen för lite kvalitetstid tillsammans. Hon åker ju ända bort till Scweich nästa vecka för att vara borta minst 7 månader :( Men vi gick långpromenad med Zoei, pratade, åt gott, drack te och jag fick henne att börja packa. Vilket var välbehövligt!
Sedan åkte jag hem till stan och gick sorgertåget med KG, VG, Zwei, Julle och lite mer än 5000 Göteborgare till. Mäktigt var det och välbehövligt var det.

nu solsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar