24 oktober 2009

Skakis

Vi hade varit och köpt öl på hemköp och mött upp Joel och va rpå väg in genom porten till Julle, när en kille kommer rusandes och måttar slag mot 2m och VG. Vi alla står ganska tätt och fattar knappt vad som hände, men Julle lyckas kasta sitt sexpack öl i fäjset på snubben. Killen lyckas iallafal ge 2m en smäll och han och VG springer bort mot chillerska. Jag, KG och Julle lyckas ta oss in genom första porten och stänger dörren. Joel inser att han borde dra så han springer bort och gömmer sig. Killen står och bankar på glasrutan (han ser alltså mig, KG och Julle) och säger att han vill snacka med Julle om någon tjej (säger inte vilken tjej) och att han vill att Julian ska komma ut och snacka med honom. När Julle vägrar ber han honom luta huvudet mot glasdörren, Julle vägrar. Samtidigt som killen tjatar på Julle så ringer Julle till polisen och visar det för snubben. Efter ett tag ger sig snubben och sparkar på dörren innan han går. Vi tre öppnar dörren och plockar upp de öl som fortfarande är hela och kollar efter de andra. KG ringer 2m och vi hör en tjej skrika som jag vet inte vad, skriket kommer ifrån det hållet som snubben gick åt. De andra killarna kommer tillbaka samtidigt som vi ser att snubben springer mot oss igen och vi beger oss upp till Julles lägenhet. Väl där ringer Julle polisen igen och efter ca 20 min så kommer polisen och vi går ner på gatan och får berätta vad som hänt. Sen rökte de andra för att lugna nerverna. Men jag är fortfarande smått skakis.

Var tvungen att bevara händelsen i ord någonstans. Den lär vara luddig imorgon..

bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar