30 augusti 2011

"Det löser sig alltid"



Åh jag blir så frustrerad. Helt plötsligt känns det som att alla mina vänner vet vad dom ska göra!
Innan kunde vi spekulera tillsammans och noja över vad man skulle göra tillsammans. Men nu känns det mest som att det bara är jag?

Folk är så satans duktiga på att ta sig dit dom vill. Medans jag inte vet vad jag vill och inte har ambitionen att ta mig dit heller.
Jag har den senaste tiden börjat säga till folk "det löser sig alltid". Och jag tror att jag tror lite för mycket på det där för jag liksom bara går och väntar på att saker ska komma till mig, inte jag som ska ta mig dit.
Lyckad tjej typ.

Okej då, en del har jag att gå på:

  • Jag är 36e reserv på Personalvetarprogrammet i Trollhättan
  • Jag ska på audition till jobb på nya hotellet i Gbg
  • Jag ska (?) läsa en kvällskurs i Engelska
  • Jag kan jobba på hunddagis
  • Jag har både barn och en hund att passa mot betalning
Men inget känns superlockande. Jag vill ju läsa Personalvetarprogrammet på GU här hemma. 
DET är jag sugen på.

Just nu känns det lite kämpigt men det löser sig alltid... 



1 kommentar:

  1. Du har ju massa grymma saker som du gjort Anna! Ingen stress! Du är superung och har ett fett CV för din ålder så det behöver du verkligen inte bry dig om. Vänta bara och jobba och chilla så kommer du veta vad du vill och komma in där. Och är det PA på GU så ser du till att fixa det bara. Nu till hösten kommer tex ett nytt högskoleprov som kanske kan ge helt nya resultat?! Gå till en studie och yrkesvägledare annars och säg exakt som det är så kan de hjälpa dig med precis vad du ska göra för att nå dit. Det ordnar sig <3

    SvaraRadera